Take this migraine everywhere I go

©  | Powered by LOFTER

书中自有颜如玉,书中自有黄金屋

出处:Will Brantley, Nancy McGuire Roche (2017): Conversations with Edmund White

Foucault:

"I wasn't always smart, I was actually very stupid in school ... [T]here was a boy who was very attractive who was even stupider than I was. And in order to ingratiate myself with this boy who was very beautiful, I began to do his homework for him—and that's how I became smart, I had to do all this work to just keep ahead of him a little bit, in order to help him. In a sense, all the rest of my life I've been trying to do intellectual things that would attract beautiful boys."


我没有一直这么聪明,实际上我曾经是个笨学生.. 曾经有这么一个男孩儿,他很有魅力,而且比我还蠢。为了和这个非常美丽的男孩儿套近乎,我开始替他做作业 - 于是我变聪明了。我努力做这么多,就是为了让自己在他前面那么一点点,好去帮助他。。从某种意义上讲我在之后的全部生活里都是在从事那种可以吸引漂亮男孩儿的知识工作。。”


  1. 并未生来美貌过人,于是不得不work as hard as a dog.. 

  2. 自问为什么学问不好,自问为何还在斗室里dream of pretty boys

    (我这辈子在现实生活里只被很美的男孩的面孔深深震撼过一次,完美匀称希腊式的面孔,宛若雕像复苏

  3. 真的是english so bad啊hhhhhhh🤪


评论